L’arbre vell.
És vell, gran,
però no vol anar-se’n.
A l’interior buit, té guardat el seu tresor.
Tu , com a vianant passes
I si vols, només
si vols,
Ets capaç de
veure’l.
Ell et cridarà i
no sabràs com,
Et trobaràs dins
seu
I fora seu, i al
costat seu...
El voldràs agafar
i estrènyer
Entre els teus
braços.
Ara tot depèn de
tu.
Ell no es mou
d’allí.
Ets tu que en el
camí
Que fas, que el veus, el trobes
L’acaricies i et
deixes seduir
Per la magnitud
Del seu llegat.
És l’arbre vell.
És però, qui tu
vulguis que sigui!!!!
ELS PARES
L’espelma
cremava. Últimament era habitual. La
llum calmava el seu neguit. Era
la manera que havia trobat per sentir-se acompanyat.
Com cada vespres
abans d’anar al llit, apagava la flama i en veu alta deia :”bona nit”.
Mentre la
presència o l’absència es feien palès en aquell petit espai, que conserva
encara l’olor a ella, els minuts
corrien, les hores semblaven passar a poc a poc , però els dies queien un
darrera l’altre i la tristesa era més suportable.
La llibertat de
moviment donava pas a la soledat de no poder explicar el què havia fet en cada
moment. Aleshores el telèfon era la segona opció. La substitució més fàcil i
ràpida per a poder dir en veu alta la seva tristesa i també per que no, de la
seva fortalesa. Soc viu!
El veus sovint pel
carrer, caminant de pressa com per no
deixar escapar el temps. També es recull a la seva guarida, envoltat de records
que col·lecciona dia darrera dia...
Però de fet, el que el fa més feliç és poder anar caminat a
on el cos el porti, seguint els seus rituals per no perdre’s. Diumenges al Santuari on posa l’espelma com ja
feia fa temps, però ara “sol”, durant la setmana tomba amb un rumb fixa per la
ciutat. S’enfila a l’autobús que l’acompanya en el seu llarg viatge...
Ara és gran, el
pes del cos s’arrepenja sobre les espatlles i els peus intenten no
arrossegar-se, encara llisquen ràpidament sobre el terra pla. Els ulls llueixen
quan parla dels nets, i gotegen quan a la memòria ve la imatge d’ella, la mare.
El pare,
l’espelma que il·lumina la família i que encara ens acompanya, em porta cada
dia escrit al seu rostre el record de la
mare.
Pensaments amagats sota els
somnis d’un cel estrellat.
12-2-2011
I els ulls et porten on tu de vegades no vols, saps que existeix un espai
on el temps recorre de formes infinites cada un dels racons més amagats. Saps
que només amb un dindar de dits pots desconnectar i apartar els somnis, però
no, no pots… prefereixes recórrer les mil sensacions que et produeix i no ho
evites. Simplement et deixes portar i tot el teu cos esclata produint espurnes
que enlluernen al teu voltant.
Es difícil pertànyer a un món on tot sembla fàcil i cada cop és, en realitat,
més complicat, t’esperes un moment, tanques els ulls com per apartar les
sensacions. Penses que no estàs sol, que vols volar com un ocell en busca de
nous espais plens de colors, però altre cop tornes a recórrer el món de les
pors, del temps desconegut on els somnis conviuen sense arribar a fer-se
realitat. No els tanquis, obre’ls deixa córrer les teves sensacions en
llibertat i vola, vola molt i molt alt, on els colors són vius i les olors no
es confonen les unes amb les altres... vola i vola alt on el temps s’atura i on
tu, amor, pots palpar cada un dels racons més desitjats i estimats.
12-2-2011
Si mires al teu voltant veus que no ets sol, hi has pensat mil vegades, has
anat a buscar de vegades una mirada de complicitat, d’altres un simple somrís ,
una veu dolça a cau d’orella, una olor coneguda, una mà tèbia, un gust a gelat
de fruita, un esclat de sensacions que embolcallin amb encenalls la fragilitat del teu cos.
T’agrada el perfum del seu cos nu acabat de sortir de la pluja d’estels
suaus que acaronen amb gust els sentits de cada un dels racons més íntims, i et
deixes portar per l’instin més amagat, més subtil.
Despertes al seu costat, sota un núvol de cotó blau i ensucrat amb gust a
cel, i perfum de roses blanques sense espines que acaronen el teu cos. Seda,
només seda de colors vius que no deixes escapar i amb pega dolça enganxes als
teus dits llargs i prims.
Mires el rellotge i les hores no passen, estan aturades, atrapades dins
l’habitació que tanques en clau, com esperant que ningú pugui tocar ni canviar.
Tornes a mirar per si les agulles del temps bateguen al compàs del teu cor. Les
cortines deixen passar la llum que pampalluga fen ombres a la paret que
t’envolta i t’entretens intentant trobar similituds reals. Estrelles de somnis
que esbufeguen quan respires entre núvols de cotó que t’envolten per protegir
la fràgil imaginació que pretens amagar.
M’agrada, et repeteixes i vols respirar sempre al seu voltant, vols comptar
cada dia les estrelles del set cels amb música a cau d’orella, amb els llavis
que acaronen la pell nua del teu cos i els dits que passegen desbocats sota les
estrelles.
I sí,mires al teu voltant i ets capaç de veure olors amb els sentits més
amagats que mai, mai havies estat capaç de pensar que podien existir. Perceps
les constel·lacions que formen el teu propi paisatge i escrius la nota de color
que més bé coneix el teu cos a cau d’orella, sota els set cels que embolcallen
els pensaments més amagats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada